پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3238
-
الف
+

داوران نخستین دوره جشنواره فیلم «عصر» معرفی شدند

نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «عصر»، هیأت داوران بخش مسابقه خود را معرفی کرد.

 اسامی هیأت داوران بخش مسابقه نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «عصر» اعلام شد.

به گزارش آ‌ی‌فیلم، چهره‌های نام‌آشنایی چون کیومرث پوراحمد، ابراهیم شیبانی و نادر طریقت به عنوان اعضای هیأت داوران بخش مسابقه نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «عصر» معرفی شدند.

گفتنی است که اسامی دو داور دیگر جشنواره پس از قطعی شدن حضورشان در جشنواره اعلام خواهد شد.

کیومرث پوراحمد (متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف‌آباد) دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و تدوینگر است. او کارش را با نقدنویسی آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی آتش بدون دود وارد سینما شد. فیلم شب یلدا الهام‌گرفته از زندگی خود اوست.  پوراحمد شرح حال خود را در کتابی تحت عنوان «کودکی نیمه‌تمام» منتشر کرده‌ است.

پوراحمد در سال ۱۳۸۵ فیلم اتوبوس شب را ساخت که مورد تحسین قرار گرفت. تاتوره، بی بی چلچله، شکوه زندگی،قصه های مجید، شرم، به خاطر هانیه، خواهران غریب، سر نخ، کفشهایم کو؟ از جمله فیلم هایی هستند که به کارگردانی وی تولید و جوایز متعدد بین المللی نیز از آن خود کرده است.

ابراهیم شیبانی (زاده ۱۳۵۹، تهران) کارگردان، دستیار کارگردان و بازیگر ایرانی است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر است. شروع فعالیت سینمایی او در مقام دستیاری کارگردان از سال ۱۳۷۶ با درخت گلابی آغاز شد.

آثاری که توسط وی کارگردانی شده عبارتند از: هیچ کجا هیچ کس، صحنه جرم ورود ممنوع، زهر عسل و سریال پازل.  شیبانی در فیلم‌های زیر پوست شهر و داستان‌های جزیره هم بازی کرده است.

نادر طریقت (متولد ۱۳۴۰، تهران)، فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری از مرکز رسانه‌ها وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی که از سال ۶۸ در زمینه نویسندگی و خبرنگاری در مطبوعات حضور داشته، عضو انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران، عضو انجمن مستندسازان سینمای ایران، عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران و عضو انجمن انیمیشن ایران (آسیفا) نیز است.

از سال ۱۳۷۰ در سینما شروع به فعالیت کرد و در سال ۷۲ فیلم کوتاه خود را به نام «توپ‌های محله ما» را ساخت. از سال ۷۲ تاکنون مبادرت به ساخت فیلم بصورت (ویدئویی، ۱۶ م. م و ۳۵ م. م) در زمینه‌های مختلف (داستانی، انیمیشن، مستند، کودکان، جنگی، نماهنگ و... بوده است.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر